Brunetka Books Recenzuje

poniedziałek, 25 maja 2020

"Wczorajsza róża" Daria Rajda

Autor: Daria Rajda

Tytuł: Wczorajsza róża

Gatunek: literatura obyczajowa

Wydawnictwo: Novae Res

Rok wydania: 2018

Ilość stron: 310

Oprawa: miękka ze skrzydełkami





"Nigdy nie lubiłam Krzyśka Salwarowskiego. Był totalnym przeciwieństwem mojego ideału faceta, choć mój ideał właśnie zostawił mnie jakiś czas temu po pięciu latach jakże wyczerpującego związku – z powodu braku iskrzenia, dla długich nóg w czerwonych szpilkach. Krzysiek natomiast zawsze miał w sobie to coś, to między innymi przez to tak serdecznie go nienawidziłam i miałam już wyrobione konkretne zdanie na temat jego postaci.(…) Dla mnie był on jedynie pustym typem podrywacza nieliczącego się z uczuciami innych ludzi. Dla mnie był egoistą, wariatem i miał w sobie wszystko, co najgorsze w mężczyźnie. Ja byłam zupełnie inna niż te wszystkie kobiety. Dla mnie zawsze liczyła się miłość, szczerość, wierność i powaga związku. A teraz najzwyczajniej chce mi się z tego śmiać."


Główną bohaterkę, Magdę Nawrocką niedawno zostawił Kamil. Jej "ideał faceta", który po pięciu latach związku stwierdził, że nie ma między nimi "iskrzenia" i zostawił Magdę dla długonogiej dziewczyny w czerwonych szpilkach.
Magda jest dziewczyną poukładaną, rozsądną i inteligentną. Po studiach nadal pracowała w firmie reklamowej, w której szef wykorzystywał pracowników do wielu zadań.
Pewnego dnia Magda spotyka się z znajomymi ze studiów na imprezie z okazji ukończenia studiów magisterskich.
Kiedy wraca do swojego pokoju w hotelu "Czarny Diament" spotyka tam Krzyśka Salwarowskiego, którego dąży ogromną niechęcią.
Krzysiek to typ macho, lovelas, który traktuje kobiety jak przygodę na jedną noc.
Magda nienawidziła takich mężczyzn jak Krzysiek. Przystojny, wygadany, bogaty, popularny, idealny kochanek nie angażujący się w związki. Lubił dobrze zabawić się i tylko mu w głowie imprezy.
Los sprawił im psikusa, bo oboje zatrzasnęli się w pokoju hotelowym.


"-Opadłaś z sił, maleńka?

-To nie jest śmieszne, nie mogę ich
otworzyć- zaczęłam szarpać i walić, aby
ktoś mógł mnie usłyszeć.

-Mogłaś od razu powiedzieć, że chcesz
spędzić ze mną noc, a nie od razu tak
nieudolnie udawać, że się zatrzasnęły-
rzucił ironicznie"


Krzysiek wpada na głupi zakład, którego konsekwencje odmienią życie tej dwójki. Ich wspólna noc uruchomi lawinę różnych wydarzeń, które sprawią, że będą musieli nauczyć się tworzyć kłamstwa.

Jak zakończy się ta pełna niedopowiedzeń i tajemnic historia? Kto okaże się zwycięzcą, a kto ofiarą? I czy w świecie pełnym fikcyjnych uczuć jest miejsce na prawdziwą miłość?

"Czy gdybym wiedziała, że to właśnie jest zdarzenie które w sposób niejednoznaczny, ale jednak zmieni moje życie, to poszłabym wtedy za Krzyśkiem? Teraz, gdy patrzę na to wszystko z perspektywy, myślę , że tak. Bo to właśnie te długie, trudne chwile miały mnie zmienić, wzmocnić i sprawić, że poznam tego faceta na wylot, jak nikt inny. One miały przynieść mi wiele cierpienia, ale i tych pięknych momentów. Momentów, które miały stać się dla mnie wszystkim"



W tej powieści nie zabraknie emocji, namiętności, kłamstwa, fałszu, zdrady, pięknych chwil, ale także i cierpienia.

"Wstałam od stołu i bez słowa, bez żadnych emocji udałam się do łazienki. Jak gdyby nigdy nic zrobiłam makijaż i uczesałam się. Zupełnie, jakby nie wydarzyło się nic szczególnego. Później chwyciłam torebkę i wyszłam. Musiałam to wszystko zobaczyć. Musiałam zobaczyć jego, choćby miał to być ostatni raz"



Powieść "Wczorajsza róża" to idealna historia na film. To nie jest tylko powieść obyczajowa z wątkiem miłosnym. Jest to także powieść sensacyjna z wątkiem mafijnym.

Powieść pokazuje, żeby nie oceniać drugiej osoby po pozorach lub plotkach.
Magda postanowiła poświęcić się dla Krzyśka. On wiele dla niej znaczył i ona nie chciała zniszczyć mu życia. Krzysiek miał do spełnienia inne powinności, które perfidnie zaplanowali dla niego ojciec Klary i ojciec Krzyśka. Magda wiedziała, że z tej beznadziejnej sytuacji nie ma wyjścia, dlatego postanowiła usunąć się z jego życia.


"Widział, co się ze mną dzieje, bo ja już nie miałam dłużej siły udawać i powstrzymywać emocji. Szło mi to coraz gorzej. Nie dawałam rady"


Relacja Magdy i Krzyśka zaczęła się od początku przekrętem i taka miała pozostać.


"Teraz już nic nie będzie takie jak dawniej, bo to wszystko to, co było wczoraj, dziś jest już niczym wczorajsza róża, lekko przyschnięta, z osłabionymi kolcami"


Powieść ma swój ciąg dalszy , a że los jest przewrotny to powiem Wam, że będzie działo się, oj będzie działo się.

Nie mogłam oderwać się od tej książki.
Książkę czyta się szybko. Powieść bardzo podobała mi się, dlatego zabieram się za czytanie drugiego tomu, bo już nie mogę doczekać się, aby poznać dalsze losy bohaterów.
Uwielbiam takie powieści, a Was zachęcam do przeczytania tej genialnej powieści.

Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki dziękuję autorce.






1 komentarz:

"Do ostatniego słowa" Tamara Ireland Stone

Autorka: Tamara Ireland Stone  Tytuł: Do ostatniego słowa  Tytuł oryginału: Every Last Word Kategoria: Young Adult Wydawnictwo: Prószyński i...