Brunetka Books Recenzuje

niedziela, 31 maja 2020

"Wczorajsza róża. Nic nie łamie się tak jak serce" Daria Rajda

Autor: Daria Rajda

Tytuł: Wczorajsza róża. Nic nie łamie się tak
jak serce. Tom 2.

Wydawnictwo: Novae Res

Rok wydania: 2019

Ilość stron: 322

Oprawa: miękka ze skrzydełkami






Magda Nawrocka i Krzysztof Salwarowski nie spodziewali się, że jeszcze kiedyś spotkają się.
Oboje zdążyli ułożyć sobie życie. On ma żonę, z którą nie potrafi dogadać się, a ona ma tajemnicę, której nie chce ujawnić. Jednak los sprawia, że ich ścieżki ponownie spotkały się.
Pewnego deszczowego dnia, Magda prawie wpada pod maskę samochodu Krzyśka. Krzysiek wracał ze spotkania służbowego i ledwo zdążył wyhamować. Magda była przemoczona i ewidentnie czegoś bała się. Była przerażona i jej zachowanie wskazywało na to, że wplątała się w coś paskudnego.
Co Magda ukrywa? Przed kim ucieka?
Spotkanie tej dwójki sprawi, że będą musieli zmierzyć się z konsekwencjami wydarzeń z przeszłości.
Sekret Magdy stanie się ich wspólnym, a niebezpieczeństwo, przed którymi stają,ponownie wywrócą ich życie do góry nogami.

Pierwszy tom powieści "Wczorajsza róża" skradł moje serce. Historia Magdy i Krzyśka sprawiła, że z ogromną przyjemnością sięgnęłam po drugi tom.


"Właśnie nigdy bym nie pomyślał, że nasze ścieżki znowu się spotkają, a los ponownie zadrwi, wystawiając na tak wiele prób, nie oszczędzając nas przy tym ani o gram"


Poprzedni tom powieści zakończył się tak, że Magda dowiedziała się, że jest w ciąży. Magda nie poinformowała Krzyśka, że będą mieli dziecko i wyjechała do Anglii.
Natomiast drugi tom zaczyna się, gdy córeczka Magdy i Krzyśka ma siedem miesięcy.
Wydarzenia, jakie stały się jej udziałem w Londynie sprawiły, że Magda bardzo zmieniła się. Przez przypadek wplątała się w kłopoty. Została zmuszona przez swojego szefa do ukrycia czegoś ważnego. Jeśli ona nie da złapać się mafii to on nie skrzywdzi jej córeczki. Magda czuła się zraniona i oszukana postawą Emila, któremu zaufała, pomogła, a on wplątał ją w taką intrygę.


"-Tak obstawialiśmy, że wreszcie skontaktujesz się ze swoim szefuniem. Słuchaj, mała , masz dwanaście godzin, aby dostarczyć nam to, co zwinęłaś, albo nie zobaczysz już swojej małej córeczki"


Magda robi wszystko, aby Krzysiek nie dowiedział się, że jest ojcem, bo czuła, że on nie pokocha jej córeczki i nie chciała mieć problemów.


"Czułam, że nie mam szans z jego dociekliwością i uporem. Musiałam coś wykombinować. Musiałam zrobić coś, aby choć trochę odpuścił. Droga do tego była tylko jedna"


"Wzięłam telefon i czym prędzej się oddaliłam, nie tylko dla uzyskania lepszego zasięgu, ale przede wszystkim ze względu na wiele tajemnic, których on nie powinien usłyszeć. Nie mogłam przewidzieć tego, jak przebiegnie rozmowa, ani słów, jakie zmuszona będę podczas niej wypowiedzieć. Krzysiek zdecydowanie nie powinien być przy tym obecny"


Magda nie wierzyła własnym oczom, gdy spotkała Krzyśka.
Co zrobi Krzysiek, gdy dowie się, że na córeczkę?


Drugi tom powieści jest jeszcze lepszy od pierwszego. Jest to genialna powieść, w której mamy połączenie kryminału, romansu i sensacji. Autorka świetnie wykreowała każdą postać, a emocje które towarzyszyły bohaterom towarzyszyły mi przez całą powieść. Niespodziewane zwroty akcji mile mnie zaskoczyły.
Jedynie Krzysztof jako mężczyzna bardzo mnie denerwował. Miałam ochotę nim potrząsnąć. Przystojny, egoista bez zasad, lekkomyślny i podrywacz, ale także podporządkowany swojemu despotycznemu ojcu i teściowi. Dla Krzyśka liczyła się tylko pozycja i pieniądze.
Czy córeczka jego zmieni?

W powieści mamy też taki morał, że o przyjaźń trzeba dbać i ją pielęgnować.

"Człowiek nieraz poznaje kogoś, zaprzyjaźnia się i myśli, że to będzie trwało wiecznie. Nic jednak wiecznie nie trwa - a na pewno nie ludzkie przyjaźnie, o czym wielokrotnie w życiu się już przekonałam"


Autorka świetnie wykreowała każdą postać w swojej książce.
Jestem mile zaskoczona postacią Adama, tym kim okazał się. Nie spodziewałam się, a bardzo lubię takie zaskoczenia w literaturze.
Autorka sprawiła, że jej powieści chwyciły mnie za serduszko i na długo zostaną w mojej pamięci.
Polecam gorąco i bardzo dziękuję autorce za egzemplarze książek i możliwość przeczytania tych powieści.

1 komentarz:

  1. Czytałam pierwszy tom. Do drugiego jeszcze nie dotarłam. Wspaniale się czytało /i z emocjami.../.

    OdpowiedzUsuń

"Spełnione marzenie. Pod obcym niebem" Sylwia Kubik

Autorka: Sylwia Kubik Tytuł: Spełnione marzenie. Pod obcym niebem. Tom 2 Seria: Pod obcym niebem  Kategoria: literatura obyczajowa  Wydawnic...