Brunetka Books Recenzuje

poniedziałek, 28 września 2020

"Naucz się beze mnie żyć" Angelika Ślusarczyk

Autor: Angelika Ślusarczyk 

Tytuł: Naucz się beze mnie żyć 

Gatunek: literatura obyczajowa, romans

Wydawnictwo: WasPos 

Rok wydania: 2018

Ilość stron: 290

Oprawa: miękka ze skrzydełkami 


"Naucz się żyć beze mnie" 
to historia o losach młodej dziewczyny Wioli Zawadzkiej, której los cały czas podkłada "kłody pod nogi".
W wieku 16 lat zakochała się przez internet w nieznajomym chłopaku. Karol oszukał ją i strasznie zadrwił z naiwnej dziewczyny.  Wiola wpadła w depresję i anoreksję. Przeszła długie leczenie. 

Obecnie dziewczyna prowadzi swój salon kosmetyczny, ale nie potrafi zapomnieć o Mateuszu, który 3 lata temu pod jej nieobecność w mieszkaniu spakował swoje rzeczy i zniknął. Odszedł bez słowa.

"Nienawidziła użalać się nad soba, ale uczucie melancholii,  depresja, cienie przeszłości dopadały ją raz po raz"

Wiola wciąż przeżywa stratę Mateusza , więc cały swój czas spędza w pracy. 

"Mówią, że chwila trwa dość krótko. Że Ci, którzy nie łapią tych ułamków sekund, nie umieją żyć naprawdę.  Bo to, co jest najlepsze, trwa bardzo krótko i niestety jest to prawda. Ci, którzy są zabiegani, nie pielęgnują krótkich chwil, które są ważne i piękne. W konsekwencji  tracą je. Życie przecieka im przez palce, a ludzie nie zdają sobie z tego sprawy"

W pewnym momencie odzywa się do niej ktoś z przeszłości. 

Czy Wiola załatwi swoje sprawy z przeszłości? Czy pokocha kogoś równie mocno jak Mateusza i czy w końcu będzie szczęśliwa? 
Dowiecie się tego z tej świetnej powieści. 

Książkę przeczytałam dzięki udziałowi w Book Tour zorganizowanym przez autorkę Angelikę Ślusarczyk. 

Jest to bardzo wartościowa książka o życiu, miłości, przyjaźni,  ludzkiej krzywdzie i chorobie. 
Książka wzruszyła mnie. Postać Wioli bardzo przypadła mi do gustu. Wiola to prawdziwa bohaterka,  która mimo trudności losu "idzie do przodu" .
Powieść bardzo podobała mi się, bo jest taka z życia wzięta.

Polecam gorąco !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Śmierć na bogato" Jacek Ostrowski

Autor: Jacek Ostrowski Tytuł: Śmierć na bogato  Kategoria: thriller  Wydawnictwo: Skarpa Warszawska  Premiera: 14.02.2024 Ilość stron: 368 O...