Brunetka Books Recenzuje

czwartek, 18 stycznia 2024

"Kochając wroga. Tajemnice łączniczki" Gosia Nealon

Autorka: Gosia Nealon

Tytuł: Kochając wroga.  Tajemnice łączniczki 

Tytuł oryginału: Her Secret Resistance

Kategoria: literatura obyczajowa 

Wydawnictwo: Znak

Premiera: 10.01.2024

Ilość stron: 304

Oprawa: miękka ze skrzydełkami 


Uwielbiam czytać powieści obyczajowe z wojną w tle.  Gdy tylko zobaczyłam zapowiedź tej książki wiedziałam,  że muszę ją przeczytać. 
Autorka Gosia Nealon stworzyła bardzo poruszającą historię.  Poznajemy 23-letnią Wandę Odwagę,  której przyszło żyć w trudnych czasach. Do jej domu rodzinnego przybywa SS-man Stefan Keller przez którego gestapowcy zastrzelili jej ojca. Kiedy na drodze Wandy staje brat bliźniak  zbrrodnialca ona myśli, że to ten, który zamordował jej ojca. Jednak z biegiem czasu dowiaduje się, że to nie był Finn..
Jest rok 1944 Wanda jako kurierka przewozi broń w walizce. Niestety zostaje złapana.  Wtedy Finn ratuje ją z opresji. Wanda zakochuje się w Finnie. Niestety wojna rozdziela ich i przekreśla ich plany. Wanda liczy na to, że gdy skończy się wojna to ukochany odnajdzie ją. 
Czy odnajdą się?
Czy wybaczą sobie?

"Kochając wroga.  Tajemnice łączniczki" to historia niezwykle wciągająca i poruszająca. Akcja jest dynamiczna,  a zwroty akcji są zaskakujące.  Niesamowita fabuła z misternie uknutą intrygą. Nudy nie ma ani przez chwilę.  Przekonacie się, że los bywa przewrotny.  Podobało mi się to, że autorka pokazała ciąg dalszy losów bohaterów po kilku latach po wojnie. Idealnie oddany klimat tamtych czasów.  Autorka pokazała okrutną wojnę ze wszystkimi jej detalami. Brutalność,  łapanki,  głód,  strach, ból i to jakie piętno wojna odcisnęła na bohaterach. Momentami byłam totalnie wzruszona , ale też przerażona brutalnością wojny i postępowaniem jednego z braci. Natomiast drugi z braci ujął mnie swoją dobrocią i tym, że potrafił przebaczyć. Polubiłam też Wandę, która odważnie walczyła o wolność. Autorka porusza też temat wychowania i tego jaki ma to wpływ na nasze postępowanie w życiu dorosłym. 
Emocje gwarantowane.  Przeczytałam z zapartym tchem w błyskawicznym tempie. 
Jestem zachwycona i na pewno sięgnę po kolejne książki autorki. 

Rewelacja!

Gorąco polecam!

Bardzo dziękuję Wydawnictwu Znak za egzemplarz książki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Antek i Antosia. Tydzień przed... Pożegnaniem z pueluszką"

Autorka: Klaudia Piróg Tytuł: Antek i Antosia. Tydzień przed... Pożegnaniem z pieluszką Ilustratorka: Marysia Panas Kategoria: książki dla d...