Brunetka Books Recenzuje

sobota, 8 lutego 2020

"Kochaj mnie czule" Gabriela Gargaś

Autor: Gabriela Gargaś

Tytuł: Kochaj mnie czule

Gatunek: obyczajówka

Wydawnictwo: Filia

Ilość stron: 340

Rok wydania: 2019

Oprawa: miękka

"Kochaj mnie czule" to powieść, w której mamy różne sytuacje, które mogłyby przydarzyć się każdemu z nas.

Natalia jest najstarszą z rodzeństwa. Kiedy jej ojciec od nich odszedł musiała pomóc swojej mamie w wychowaniu młodszego rodzeństwa i zająć się domem. Natalia zerwała ze swoim chłopakiem.

W międzyczasie poznaje u lekarza Pawła, który przepuścił ją w kolejce. Chłopak okazał się czarujący i zaczynają się spotykać.
Dziewczyna zostaje żoną Pawła. Czuła się z nim bezpiecznie i czuła, że może z nim zbudować rodzinę.

Natalia i Paweł to z pozoru szczęśliwe małżeństwo.

Gdy coś dzieje się z jej wzrokiem zaczyna robić badania i trafia na konsultację do specjalistycznego ośrodka w Niemczech.
Spotyka tam swoją dawną miłość. Szymon jest teraz profesorem okulistyki.
Zmiana w oku okazała się przerzutem raka. Czerniak złośliwy.


"-Przerzutem? Raka? - W mojej głowie nagle zaczęło się kłębić mnóstwo myśli. Jak to ja? Rak?"

"-Kurwa! Kurwa! Kurwa!- miałam ochotę wrzeszczeć na całe gardło. Dlaczego teraz? Wszystko zaczęło nam się układać, więc dlaczego musiało się spieprzyć? Chciałam mieć dziecko, a co, jeśli teraz nie będę mogła go mieć?"

"Człowiek zawsze sobie myśli: mnie to nie spotka, wszystkich innych tak, ale nie mnie. Ale dlaczego miałoby nie spotkać? Czym różnimy się od tych wszystkich innych ludzi?"

"Byłam w tej odrębnej grupie ludzi, którzy zostali zainfekowani rakiem"

"Byłam zmęczona, ale rozpisałam sobie plan walki. Teraz wiem, że dobrze mi on zrobił, bo inaczej bym się załamała. Wyryczenie też jest wskazane. Gdybym z kolei sobie nie pobeczała, to bym się udusiła. Te wszystkie emocje bym połknęła"



Natalia wygrywa z chorobą i kilka lat później rodzi syna. Mikołaj ma zespół Aspergera.
Mąż obwinia ją o chorobę syna.

"-Może przez twoją chorobę... Nie powinniśmy starać się o dziecko...- zawiesił głos, a ja poczułam się tak, jakby ktoś wymierzył mi siarczysty policzek"

To był dla Natalii trudny czas. Paweł oddalił się od niej i dziecka. Tylko przed ludźmi udawali szczęśliwe małżeństwo. Wiedli oddzielne życie. Ktoś postronny powiedziałby, że Natalia ma wszystko. Nowocześnie urządzony dom. Paweł nie szczędził pieniędzy na wystrój wnętrza, ale że to on zarabiał pieniądze, Natalia godziła się na wiele rzeczy. Natalia pragnęła czułości,nie samotności.

"Co się z nami stało? Mamy wszystko, a po naszej czułości nie zostało nic. Mamy dom, samochód,dziecko. Mamy drogie meble i najdroższe sprzęty. Mamy wszystko, o czym tak długo marzyliśmy, a nie mamy siebie"


Pewnego dnia Paweł znika, zostawiając po sobie pustkę i długi.
Co stało się z Pawłem?
Czy Natalia zdoła odbudować swoje życie?
Czy można pogodzić się z myślą, że małżeństwo było zbudowane na kłamstwie?
Jakie jeszcze niespodzianki szykuje dla niej los?


Autorka napisała powieść taką "życiową". W takich sytuacjach i z takimi problemami boryka się wiele osób. Dlatego tak łatwo można wczuć się czytając tą książkę. Czytelnik może utożsamić się z bohaterami. Nieszczęśliwe dzieciństwo, zdrady, rezygnacja z miłości,zrzucenie odpowiedzialności na innych, problemy, choroby.
Gabriela Gargaś pokazuje nam w swojej powieści, jaki wpływ na nasze postępowanie w życiu dorosłym ma nasze dzieciństwo. Gdy w domu rodzinnym brakuje ciepła, miłości, bezpieczeństwa i autorytetu to często tacy ludzie nie potrafią okazywać i wyrażać swoich uczuć w życiu dorosłym.


"Kochaj mnie czule" to świetna książka. Czytanie tej powieści było dla mnie ciężkie tylko z tego powodu, że sama zmagam się z ciężką chorobą. To powieść bardzo wzruszająca i emocjonalna.

Książka nosi za sobą ważny przekaz, aby być silnym i nie poddawać się.

Polecam gorąco!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Spełnione marzenie. Pod obcym niebem" Sylwia Kubik

Autorka: Sylwia Kubik Tytuł: Spełnione marzenie. Pod obcym niebem. Tom 2 Seria: Pod obcym niebem  Kategoria: literatura obyczajowa  Wydawnic...