Brunetka Books Recenzuje

poniedziałek, 5 lipca 2021

"Życie zaczyna się jutro" Magdalena Czmochowska

Autorka: Magdalena Czmochowska

Tytuł: Życie zaczyna się jutro

Gatunek: literatura obyczajowa 

Wydawnictwo: Pascal

Premiera: 2.06.2021

Ilość stron: 448

Oprawa: miękka ze skrzydełkami 








"Łukasz, strasznie za tobą tęsknię! Nie chce mi się bez Ciebie żyć. Nie mam siły, nie radzę sobie.  Mówiłeś, że cię wypełniam, a masz pojęcie, jak ty wypełniałeś mnie?! I jak bardzo jestem pusta, odkąd cię zabrakło? Masz pojęcie, jak bardzo mnie nie ma bez Ciebie?"




Oliwia Popławska po śmierci ukochanego męża pogrąża się w depresji.  Od wielu miesięcy nie opuszcza swojego zabałaganionego mieszkania.
Kiedyś Oliwia była menadżerką w meksykańskiej restauracji i prowadziła bloga kulinarnego. Teraz nie ma ochoty żyć, ma fobię społeczną, ataki lęku,  a wyjście z domu przeraża ją.
Jej samotność przerywają telefony od rodziny, przyjaciółka Gabrysia i tajemniczy sąsiad Mikołaj Macanek, z którym Oliwia rozmawia na swoim balkonie przez dzielącą ich mleczną szybę.
Czy dzięki Mikołajowi i przyjaciołom wyjdzie z tego stanu i w końcu zamknie drzwi do przeszłości?

Autorka tej powieści poruszyła trudny temat jakim jest depresja i samotność.  
Czytając tę książkę można przekonać się jaką postępną chorobą jest depresja, która dotknęła nie tylko Oliwię, ale także całą jej rodzinę i przyjaciół.
Dzięki tej powieści obserwujemy jak zachowuje się i co myśli osoba chorująca na depresję. Możemy zobaczyć świat oczami osoby chorującej, jej wzloty i upadki.
To bardzo ważny temat, bo bez wsparcia najbliższych osoba chorująca na depresję jest skazana na porażkę. 
Bardzo współczułam Oliwii i przeżywałam razem z nią każdą sytuację. Kibicowałam jej od samego początku powieści i trzymałam mocno kciuki za nią.
Autorka stworzyła świetnych bohaterów,  którzy na bardzo długo pozostaną w moim sercu.
Przyjaciółka Gabrysi wspaniale zachowywała się. Tak samo Mikołaj i jego siostra. 
Możecie zobaczyć też, że osoby, które bagatelizują tę chorobę i dodają swoje "pięć groszy" mogą pogorszyć stan chorującej osoby. 
Mimo ciężkiego tematu ta historia jest cudowna, bo daje nadzieję na lepsze jutro, ponieważ nawet gdy upadamy, a mamy wokół siebie życzliwych ludzi to podniesiemy się.
Bardzo wciągająca historia, od której nie mogłam oderwać się.


Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Pascal i autorce.
Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Śmierć na bogato" Jacek Ostrowski

Autor: Jacek Ostrowski Tytuł: Śmierć na bogato  Kategoria: thriller  Wydawnictwo: Skarpa Warszawska  Premiera: 14.02.2024 Ilość stron: 368 O...