Brunetka Books Recenzuje

czwartek, 25 sierpnia 2022

"Rykoszet" Marek Stelar

Autor: Marek Stelar

Tytuł: Rykoszet 

Gatunek: kryminał/sensacja/thriller 

Wydawnictwo: Filia

Seria: FILIA Mroczna Strona 

Premiera: 20.07.2022

Ilość stron: 464

Oprawa: miękka ze skrzydełkami 


Poznajemy rodzinę Rudzkich, których spotkało ogromne nieszczęście. W 1968 roku Stanisław Rudzki, podoficer Ludowego Wojska Polskiego został stracony za szpiegostwo. Poznajemy losy Tadzika Rudzkiego, którego ojciec został zastrzelony podczas egzekucji. To i kolejne dramatyczne przeżycia wpłyną na życie chłopca.
Rok 2010. Robert Krugły, komisarz policji w Szczecinie prowadzi śledztwo w sprawie dwóch niemal identycznych zabójstw, które mają coś wspólnego z egzekucją dokonaną w 1968 roku.
Co takiego? Przeczytajcie,  a dowiecie się sami. 
"Rykoszet" to debiutancka powieść autora, która została ponownie wydana w udoskonalonej wersji. Nie czytałam pierwszego wydania, ale to bardzo spodobało mi się.  Jestem pod ogromnym wrażeniem tej książki.
Autor wymyślił bardzo ciekawą fabułę.  Przeszłość przeplata się z teraźniejszością. Śledztwo, które prowadzi komisarz Krugły wciąga już od samego początku. Świetnie wykreowani bohaterowie.  Z wielkim zainteresowaniem śledziłam losy bohaterów,  by dowiedzieć się,  kto jest mordercą i co wydarzyło się w przeszłości.  Nie mogłam oderwać się od tej książki. Razem z bohaterami przeżywałam ich emocje i nieszczęścia, które im towarzyszyły. To, co spotkało Tadzika po egzekucji jego ojca mocno mną wstrząsnęło i przeraziło. Te wydarzenia wpłynęły na całe życie chłopca oraz jego osobowość i psychikę. Autor potrafi budować napięcie i trzymać czytelnika w niepewności.  Przewracałam kartkę za kartką, by dowiedzieć się,  co wydarzyło się w przeszłości oraz odkryć, kto jest sprawcą zbrodni w Szczecinie. 
Spodobało mi się lekkie pióro i styl pisarski autora, dlatego sięgnę po jego inne tytuły. 
Jeśli lubicie rozwiązywać zawiłe zagadki kryminalne oraz zagłębiać się w odległą przeszłość będziecie świetnie bawili się przy tej książce.
Ja jestem zadowolona z tej lektury. Spędziłam z nią bardzo ciekawie czas i nie nudziłam się ani przez chwilę. 
Gorąco polecam!

Za egzemplarz książki i zaufanie bardzo dziękuję Wydawnictwu Filia,  Filia Mroczna Strona. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Śmierć na bogato" Jacek Ostrowski

Autor: Jacek Ostrowski Tytuł: Śmierć na bogato  Kategoria: thriller  Wydawnictwo: Skarpa Warszawska  Premiera: 14.02.2024 Ilość stron: 368 O...