Brunetka Books Recenzuje

czwartek, 20 kwietnia 2023

"Zaginione klejnoty" Urszula Gajdowska

Autorka: Urszula Gajdowska 

Tytuł: Zaginione klejnoty 

Cykl: Dworek nad Biebrzą #1

Kategoria: literatura obyczajowa  / romans historyczny 

Wydawnictwo: Szara Godzina 

Premiera: 22.03.2023 

Ilość stron: 336

Oprawa: miękka ze skrzydełkami 


Lubicie czytać romanse historyczne?

Jeśli tak to autorka Urszula Gajdowska tworzy takie powieści po mistrzowsku. 
"Zaginione klejnoty" to pierwszy tom cyklu Dworek nad Biebrzą. Romanse, namiętności,  misternie uknute intrygi,  tajemnice, bale, wyzwolone kobiety, sekretne śledztwa. Autorka genialnie nakreśla nam klimat XIX wieku. 
Jesień 1823 roku, Izabela Wieczorek wychowywana przez wicehrabiego Benedykta Giełczyńskiego pragnie wyjść za mąż, by uwolnić się spod skrzydeł przyszywanego wuja. Trafia się okazja na balu u hrabiny Modlińskiej. Izabela sieje zgorszenie swoim nieprzyzwoitym zachowaniem i mentalnością awanturnicy. Na dodatek wszyscy kandydaci do ręki  Izabeli znikają bez wieści. W tajemniczych okolicznościach ginie też cenny rodowy klejnot pewnego szlachcica. Baron Klemens Krzyżewski próbuje rozwikłać zagadkę zniknięcia biżuterii i szlachcica.
Czy Izabela ma z tym coś wspólnego?
Przekonajcie się sami. 
Polubiłam autorkę po cyklu "W dolinie Narwi". Lekki  i przyjemny styl,  a na dodatek niebanalne historie przyciągnęły mnie i sprawiły, że jestem fanką autorki. Genialna i wciągająca fabuła sprawiły, że nie mogłam oderwać się od tej książki.  Autorka zmieszała ze sobą kilka gatunków. Romans, obyczajówka, kryminał i powieść historyczna. Kreacja bohaterów barwna i wyrazista.  Ona pyskata i zadziorna, on ułożony i uczuciowy. Znakomite dialogi.  Autorka ma świetne poczucie humoru.  Będzie bardzo tajemniczo i emocjonalnie. Jeśli macie ochotę przenieść się w czasie to zachęcam Was do tej lektury.  Dopracowana w każdym najdrobniejszym detalu. Nie będziecie nudzić się.  Ja już jestem ciekawa kolejnych tomów. Jestem totalnie zachwycona. 

Gorąco polecam!


Dziękuję bardzo Wydawnictwu Szara Godzina  za egzemplarz książki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Antek i Antosia. Tydzień przed... Pożegnaniem z pueluszką"

Autorka: Klaudia Piróg Tytuł: Antek i Antosia. Tydzień przed... Pożegnaniem z pieluszką Ilustratorka: Marysia Panas Kategoria: książki dla d...