Brunetka Books Recenzuje

sobota, 15 czerwca 2024

"Sierociniec" Przemysław Kowalewski

Autor: Przemysław Kowalewski 

Tytuł: Sierociniec 

Kategoria: thriller/kryminał/sensacja

Wydawnictwo: Filia 

Seria: FILIA Mroczna Strona 

Premiera: 6.03.2024

Ilość stron: 416

Oprawa: miękka ze skrzydełkami 

Lubię czytać takie poruszające i przerażające historie.  Autor nie boi się poruszać ciężkich tematów. Napięcie i niepewność towarzyszyły mi z każdą przewracaną stroną powieści.  W "Sierocińcu" akcja rozgrywa się w Szczecinie w roku 1975, czyli tzw. PRL-u. Była podopieczna jednego ze szczecińskich domów dziecka zgłasza się na komisariat milicji. Jako dziecko była świadkiem sprzedaży swojej młodszej siostry.  Nie daje jej to spokoju.  Zgłasza to kapitan Barbarze Romanowskiej. Milicjantka całe dzieciństwo spędziła w sierocińcu więc angażuje się w tę sprawę emocjonalnie. Barbara przekraczając mury domu dziecka nie ma pojęcia do jak brutalnej prawdy dokopie się. 

Jestem zachwycona! Już w poprzednich książkach (Kozioł i Szóstka) polubiłam styl i pióro autora więc musiałam sięgnąć po "Sierociniec". Podczas czytania dostałam mnóstwo wrażeń i emocji. Świetna fabuła i intryga kryminalna,  nielegalne adpocje, lata 70-te, komunistyczna władza, korupcja, handel i wykorzystywanie dzieci, śledztwo.  Emocje towarzyszyły mi od samego początku i byłam przerażona oraz poruszona brutalną rzeczywistością,  która spotkała te dzieci. Ta historia pokazuje nam jakim podłym człowiekiem może być drugi człowiekiem.  Zdecydowanie jest to lektura mocna i skłaniająca do przemyśleń na temat etyki i moralności. Zakończenie wbija w fotel. 

Warto przeczytać.  Polecam! 

Bardzo dziękuję Wydawnictwu Filia  / Filia Mroczna Strona za egzemplarz książki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Podłe kłamstwa" Parker S. Huntington

Autorka: Parker S. Huntington Tytuł: Podłe kłamstwa Tytuł oryginału: Devious Lies Kategoria: Romans  Wydawnictwo: Luna  Premiera: 15.02.2024...