Brunetka Books Recenzuje

niedziela, 12 lutego 2023

"Bez tchu" Amy McCulloch

Autorka: Amy McCulloch

Tytuł: Bez tchu 

Tytuł oryginału: Breathless

Kategoria: thriller psychologiczny 

Wydawnictwo: Luna

Premiera: 25.01.2023

Ilość stron: 416

Oprawa: miękka ze skrzydełkami 

Dziennikarka Cecily Wong chce napisać artykuł o znanym alpiniście Charlesie McVeigh. On stawia jej warunek. Udzieli jej wywiadu jeśli Cecily razem z nim i jego ekipą zdobędzie szczyt ośmiotysięcznika Manaslu. 
Sześcioro nieznajomych wyrusza w drogę na szczyt niebezpiecznej góry.  Niestety w trakcie wspinaczki sprawy przybierają nieoczekiwany obrót.  Kradzież. Wypadek. Przerażający liścik  ostrzeżeniem.
Wkrótce okazuje się, że na górze grasuje morderca. Rozpoczyna się walka o przetrwanie.
Wyruszyło ich sześcioro. Ilu wróci?
Kto okaże się mordercą?

"Bez tchu" to wciągający, przerażający i mrożący krew w żyłach thriller psychologiczny. 
Autorka stworzyła genialną fabułę.  Dostałam dużą dawkę informacji o himalaizmie, bo autorka bardzo szczegółowo opisała przygotowania do takiej wyprawy i samą wspinaczkę na szczyt.
Idealnie wykreowani psychologicznie bohaterowie.  Razem z nimi przeżywałam emocje towarzyszące im  podczas ich wyprawy. 
Autorka tą historią pokazuje, że brak przygotowania lub nadmierne przeciążenie swojego organizmu i sił może doprowadzić do tragedii.  Zwraca też uwagę na to, że trzeba brać pod uwagę warunki atmosferyczne,  bo pogoda i góry są nieprzewidywalne. 
Podczas czytania odczuwałam strach,  niepokój i napięcie. Misternie uknuta intryga i mylne tropy, które co chwilę mieszały mi w głowie.  Do tego mroczny i mroźny klimat gór sprawił, że czułam ciarki. 
Finał wbił mnie w fotel. Byłam totalnie zaskoczona. 
Gwarantuję,  że będziecie przewracali kartkę za kartką,  by poznać tajemnicę tej powieści.
Rewelacja!
Gorąco polecam!


Dziękuję Wydawnictwu Luna za egzemplarz książki oraz zaufanie. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Antek i Antosia. Tydzień przed... Pożegnaniem z pueluszką"

Autorka: Klaudia Piróg Tytuł: Antek i Antosia. Tydzień przed... Pożegnaniem z pieluszką Ilustratorka: Marysia Panas Kategoria: książki dla d...