Brunetka Books Recenzuje

poniedziałek, 20 marca 2023

"Doktórka od familoków" Magdalena Majcher

Autorka: Magdalena Majcher 

Tytuł: Doktórka od familoków 

Kategoria; literatura faktu 

Wydawnictwo: W.A.B.

Premiera: 8.03.2023 

Ilość stron: 304

Oprawa: miękka 


Uwielbiam czytać historie oparte na faktach. 
Z ogromną ciekawością zagłębiłam się w lekturę książki o niezłomnej lekarce. Jolanta Wadowska - Król postanawia na własną rękę przeprowadzić badania, gdy dzieci z rodzin mieszkających w pobliżu Huty Cynku i Ołowiu w Katowicach zapadają na epidemię ołowicy. Wyniki okazują się przerażające. Lekarka robi wszystko,  by pomóc rodzinom mieszkającym w pobliskich familokach pomimo tego, że wie o tym, że jej działania nie spodobają się władzom PRL, bo dla nich prawda jest niewygodna. Poznajemy prawdziwą lekarkę z powołania. 
Przyznam, że nie znałam tej historii,  bo to działo się  latach siedemdziesiątych. Jednak dzięki autorce  możemy poznać historie zapomniane i nieznane dla nas. Warto poznać tą zdeterminowaną lekarkę, która postanowiła przyjrzeć się,  co działo się w okolicach "Śląskiego Czarnobylu". Pani doktor to skromna kobieta, która nie patrzyła na to, że może ją spotkać kara ze strony władz. 
Książka wciągnęła mnie i przeczytałam ją w błyskawicznym tempie.  Nie mogłam od niej oderwać się ani przez chwilę.  Lektura zapewniła mi mnóstwo emocji. 
Jeśli lubicie historie o prawdziwych bohaterkach i odważnych kobietach to koniecznie przeczytajcie tę książkę.  Magdalena Majcher stworzyła niesamowicie poruszającą powieść i dzięki niej mogłam poznać historię,  której nie znałam. 
Fani literatury faktu będą zachwyceni. 
Natomiast ja czekam z niecierpliwością na kolejne powieści autorki. 

Polecam z całego serca!


Dziękuję Wydawnictwu W.A.B za egzemplarz recenzencki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Antek i Antosia. Tydzień przed... Pożegnaniem z pueluszką"

Autorka: Klaudia Piróg Tytuł: Antek i Antosia. Tydzień przed... Pożegnaniem z pieluszką Ilustratorka: Marysia Panas Kategoria: książki dla d...