Brunetka Books Recenzuje

środa, 24 listopada 2021

"Miłość w płatkach śniegu" Dorota Milli

Autorka: Dorota Milli

Tytuł: Miłość w płatkach śniegu 

Gatunek: Literatura obyczajowa 

Wydawnictwo: Filia

Premiera: 13.10.2021

Ilość stron: 432

Oprawa: miękka ze skrzydełkami 


Albert Orłowski,  owdowiały ojciec czterech córek spotyka w kawiarni dawnego przyjaciela Wacława Rzepeckiego. Albert martwi się o swoje córki,  które nie planują powiększać rodziny. Natomiast Wacław marzy, by jego jedyny syn Konrad ustatkował się i ożenił. Starsi panowie spędzając czas przy naleweczce wpadają na pomysł, by zeswatać syna Wacława z jedną z córek Alberta.
Planują zorganizować wspólne święta Bożego Narodzenia podczas których syn Wacława będzie musiał oświadczyć się jednej z panien Orłowskich.
Ten pomysł nie spodoba się żadnej z córek Alberta,  ani tym bardziej niezależnemu kawalerowi.
Czy plan starszych panów zostanie zrealizowany?
Czy Konrad oświadczy się i co się wydarzy w wigilijny wieczór w uroczej kamienicy Orłowskich?
Czy wydarzy się wigilijny cud?

"Miłość w płatkach śniegu" to bardzo ciepła i  pełna humoru opowieść o ojcach, którzy martwią się o swoje dzieci, które zajęte swoim życiem zapomniały o tym jak ważne są tradycje rodzinne. Tatusiowie dorosłych dzieci martwiąc się tym, że gdy ich zabraknie a wtedy ich dzieci zostaną same postanawiają wziąć sprawy we własne ręce. Używają do tego szantażu,  którym zmuszają Konrada do zapoznania się z siostrami Orłowskimi i wspólnych randek. 
Te dziewczyny to z pozoru aniołki, ale to niezłe łobuziary i diablice. Każda z nich owinęła sobie tatuśka wokół palca, a Konradowi dadzą ostro do wiwatu.
Czy Konrad ujarzmi te diablice?

Pokochałam bohaterów tej powieści.  Siostry Orłowskie są świetne, każda z nich jest inna, a dialogi jakie prowadzą ze swoim ojcem, ciotką, przyjacielem czy Konradem sprawiają, że mamy ochotę bliżej je poznać. Ja tylko czekałam, co siostrzyczki wymyślą i jakie psikusy zapewnią Konradowi, którego polubiłam od samego początku. Tak samo cięte riposty Leona. 
A rozmowy ciotki z bratanicami sprawiły, że śmiałam się wiele razy.
Autorka wprowadziła mnie w klimat Bożego Narodzenia i pokazała, że cuda zdarzają się,  a miłość przychodzi w niespodziewanym momencie.
To wszystko dzieje się w Gdańsku, a autorka tak pięknie opisała miejsca, w których bywali bohaterowie, że miałam wrażenie,  że spaceruję razem z nimi. 
Rewelacyjna historia,  od której nie mogłam oderwać się dopóki nie dowiedziałam się,  która siostra zostanie wybranką Konrada. Dałam się zmylić i do samego końca nie zgadłam. 
Dodam jeszcze, że przeplatana teraźniejszość z przeszłością sprawiała,  że nie mogłam doczekać się opowieści Alberta o tym jak poznał swoją nieżyjącą żonę. 
Zapewniam, że zrelaksujecie się przy tej książce i przypomnicie sobie, czym jest duch i atmosfera świąt,  poczujecie magię świąt i zapragniecie zorganizować niezwykłe święta,  aby spędzić je w gronie najbliższych. 
Spędziłam cudowny czas z tą książką,  która byłaby świetnie zekranizowaną komedią romantyczną. 
Ciężko mi rozstać się z tymi bohaterami.
Będę wracać do tej fenomenalnej powieści.  
Z niecierpliwością będę czekała na następne książki tej autorki. 
Gwarantuję,  że będziecie oczarowani tą niesamowitą romantyczną historią.
Rewelacja!
Polecam gorąco!

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Filia




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Śmierć na bogato" Jacek Ostrowski

Autor: Jacek Ostrowski Tytuł: Śmierć na bogato  Kategoria: thriller  Wydawnictwo: Skarpa Warszawska  Premiera: 14.02.2024 Ilość stron: 368 O...